suka-suki

make this blog just for suka-suka..hilangkan boring, isi masa lapang..dan tempat meluahkan perasaan..
hehe..ade masa drop by lah bloq aku..

Sunday 24 November 2013

Jakarta-Bandung Hashtag Throwback


Salam..dah lama tak update blog ni..dah berhabuk rasanya..
And pasal tajuk entri tu actually dah lama nak publish tapi biasalah keje goment ni busy sikit..(busy lah sangat)

So last  three month sempat lah merasa bercuti and bershopping di bandung and jakarta..memang 'havoc'..acecececehhhh..layan lagu joe flizzow jer dah pandai guna words 'havoc' padahal xtahu kena ke x..

first jejak ke indonesia flight touch down at jakarta aiport..dan di bawa lah kami ke fave hotel..kira fave hotel ni pemes gak r kt indonesia..berdekatan dengan mall grand indonesia..mall ni sangat 'superb' and xleh compare kt malaysia..lau ada pon like pavi or kLCc..macam tu jer lah aku rasa..heheheheh

1st Entry : at Jakarta (*_*) (^_^)
 
                         One of the art at Grand Indonesia

                                          Sakura tree's

                                          Magnum Cafe



Magnum Cafe ni memang awesome..aku yang memang menggilai ais-krim and chocalate memang kena lah..and dia punya price pon xde lah mahal sangat..standard price lah..and yang ni satu lagi aku rasa kat malaysia aku x pernah jumpa cafe magnum ni..dah banyak mall-mall kat malaysia aku buat jejak kasih x pernah jumpa lgi..

                                         Monas Tower

Monas Tower salah satu mercu tanda kt Indonesia..aku lupa nak record dia punya story..x hingat wei.. (^_^!)..Jakarta ni kitaorang x merayau sangat lah..gambar-gambar di atas tu adalah tempat-II yang sempat kitaorang pergi..

Selain tu sempat lah jugak pergi Mangga Dua and Rumah Abang..dua tempat wajib ni kena pergi lau datang ke Indonesia..tempat menghabiskan duit..hehehe

                                            Mangga Dua


                                                  Bajai

Bajai..salah satu pengangkutan popular di Indonesia..sapa-II yang rasa malas nak berjalan naik jer benda ni..tambang dia pun murah jer..tapi kena bijak and pandai tawar-menawar..kitaorang dapat naik dengan harga 10ribu rupiah jer..pandai-II lah eh convert duit Malaysia berapa..hehehehh

Memang awesome..full of memories..dapat tengok suasana yang busy..hustle bustle dia tak macam key-EL..kL busy tapi sini lagi busy..nampak rakyat-rakyat yang susah/miskin lagi teruk dari Malaysia..and one thing paling rindu ialah nak shopping kat sini..barang-II murah dan cantik giler-II..barang-II barnded i semua i beli kat sini..ori hokey!!!! tapi lagi murah compare kt Malaysia..

p/s : Entry Bandung bakal menyusul (@_@)





2 comments:

Azlan Strider said...

kat mangga dua laa dulu aku sesat sorang2..dah laa nak call kawan2 phone abis batt..nasib baik jumpa balik kawan2..hahaha

Regards,
-Strider-

acikbuCUk... said...

hahhah..naseb ko sama weh ngan aku..tapi aku sesat kejap jer lah..pastu dapat call baru jumpa balik..